Copii cu autism pot fi recuperati mai usor daca acestia interactioneaza cu un "prieten" virtual | |
|
Cercetatori de la Northwestern University au dezvoltat o noua metoda de invatare a copiilor ce sufera de autism sa devina mai comunicativi. Aceasta se bazeaza pe o proiectie video a unui copil (Sam) in marime naturala impreuna cu o casa pentru papusi in care sunt diferite piese de mobilier si figurine ce pot fi animate. Justine Cassell, professor de comunicare si inginer in cadrul universitatii sustine ca dupa primele teste metoda a dat rezultate notabile, ceea ce ii determina sa continuie studiile. Cassel si cercetatoarea Andrea Tartaro au lucrat in cadrul proiectului cu sase copii avand varste intre 7 si 11 ani ce sufera de autism. Acestia au fost pusi in situatia de a comunica o perioada destul de lunga atat cu proiectia lui Sam cat si cu un baietel real care nu sufera de autism. Rezultatul cercetarii a fost uimitor: copiii ce sufereau de autism au reusit articularea mai multor propozitii corecte atunci cand vorbeau cu Sam decat cu copilul real. Cercetatorii au tinut sa precizeze ca ei nu sugereaza ca acei copii care sufera de autism ar trebui sa se indrepte in primul rand inspre prietenia cu personaje virtuale. Scopul principal este acela de a determina copii autisti sa practice interactivitatea cu "prietenul virtual" pentru a se pregati pentru intalnirile cu persoane reale. Sam s-a dovedit a fi util prin faptul ca poate invata un copil cu autism sa interactioneze cu alti copii, iar asta se datoareaza si faptului ca personajul virtual poate reproduce anumite stari emotionale atunci cand este nevoie, nu oboseste si nu-si pierde rabdarea niciodata. Sursa: Daily Tech |